Home > Cursussen > Sales > Sales training: accountplan schrijven

Sales training: accountplan schrijven


Stel je eens de volgende vragen

Waarom zou de (potentiële) klant bij jou willen kopen?

Waarom stagneert de omzet bij een van je beste klanten?

Hoe zorg je ervoor dat je klant nog meer bij jouw organisatie gaat kopen?

Hoe zet je in op een duurzame relatie met je klant?

In de B2B markt wordt het steeds belangrijker om je klant goed te kennen. Dat doe je niet alleen door er drie keer per jaar koffie te drinken en te vragen hoe het gaat.

Een goed voorbereide accountmanager maakt een toekomstplan voor én met zijn klant om met name een duurzame relatie op te bouwen. Een analyse maken en een strategie met het idee om een perfecte aansluiting te vinden met je productportfolio en de behoefte van de klant.

In deze training leer je het schrijven van een praktisch accountplan wat ook direct uitvoerbaar is voor je klant. We analyseren en maken een strategie om ervoor te zorgen dat je beste klanten bij je blijven kopen of zelfs meer bij je gaan kopen!

In deze training lever je uiteindelijk je eigen accountplan op wat je als een blauwdruk kunt gebruiken voor een volgende klant. Onmisbaar in deze tijd!

De volgende praktische onderwerpen komen aan de orde

·        De structuur van een accountplan

o   Een analyse van je eigen organisatie;

o   Je accountteam;

o   Een marktanalyse maken voor je klant;

o   Je accountdoelstellingen vaststellen. Wat wil ik met mijn account bereiken?

o   Het schrijven van een accountstrategie;

o   Een plan van aanpak voor de uitvoering van je plan met een financiële analyse.

Wat je leert uit deze training kun je direct inzetten in de praktijk. Dankzij de praktische aard van de training zul je merken dat je het maken van een goed en strategisch accountplan snel eigen maakt.

Doelgroep

De doelgroep voor deze training Accountplan schrijven zijn startende accountmanagers maar ook zeer ervaren accountmanagers die het schrijven en uitvoeren van een gedegen accountplan willen leren. Bij de indeling van de groepen zal zoveel mogelijk rekening worden gehouden met de achtergrond en de ervaring van de deelnemer.

Het is mogelijk om deze training in een maatwerk variant te volgen of in-company waarbij we samen met je collega’s de plannen zullen schrijven.

Daarnaast dient de training als een goede voorbereiding op het NIMA B2 Sales examen.

Duur van de training Accountplan schrijven

De training bestaat uit 5 dagdelen.

Certificaat

Na het volgen van de sales training Verkooptechnieken ontvang je een instituutscertificaat.

Investering

De trainingskosten regulier inclusief studiemateriaal bedragen 995 euro.

De training Accountplan schrijven is gratis te volgen middels het STAP-budget.

Voor meer informatie bel ons: 040-2485582, of mail naar info@delaatkenniscentrum.nl