Home > Opleidingen > Communicatie > Opleiding Marketing en Communicatie specialist

Opleiding Marketing en Communicatie specialist

Kansrijkberoep


Wat biedt de opleiding marketing en communicatie specialist?

De opleiding marketing en communicatie specialist is een opleiding voor de doorgewinterde communicatiemedewerker die een verdiepingsslag wil maken in het communicatievakgebied. Naast een theoretische onderdeel waarin we de stappen behandelen van een communicatieplan maken we een reallife marketingcommunicatieplan plan van je eigen organisatie wat je direct kunt inzetten bij de promotie van je product of dienst. Je kunt je nieuwe kennis dus direct toepassen in de praktijk!

Als marketing- en communicatie specialist leer je te adviseren op basis van marketing uitgangspunten. Je bent bijvoorbeeld in staat om te adviseren welke communicatie-inspanningen passend zijn om een product of dienst zo succesvol mogelijk op de markt te zetten voor je eigen organisatie. De opleiding is ook zeer geschikt voor zelfstandig ondernemers. Als zelfstandig ondernemer kun je naar aanleiding van deze opleiding een slag slaan in je eigen communicatiestrategie.

Ben jij dé geschikte kandidaat voor de opleiding marketing en communicatie specialist?

De opleiding is ideaal voor medewerkers die als marketeer werken of willen gaan werken of al op een communicatieafdeling actief zijn.

Hoe de opleiding marketing en communicatie specialist eruit?

De opleiding bestaat uit twee onderdelen:

1)     Theoretische onderdeel waarin we een verdiepingsslag maken in het communicatievak;

2)     Praktisch onderdeel waarin we een reallife communicatieplan maken.

Theoretische module

De module bestaat uit vijf onderdelen:

  • Communicatie algemeen: corporate branding, communicatiestrategie, communicatiebeleid en communicatiemodellen komen aan bod.
  • Geïntegreerde communicatie: identiteit en imago van de organisatie, accountability van communicatie, communicatiefunctie binnen een organisatie, corporate story en het opstellen van een reclameplan worden besproken.
  • Interne- en concerncommunicatie, public relations: reputatie management en identiteitsmarketing, regievoering bij crisiscommunicatie, interne organisatie & imago en het intern communicatieplan worden behandeld.
  • Marketingcommunicatie en consumentengedrag: je leert meer over het doen van onderzoek, customer insight en het gebruik ervan in de communicatie, het marketingcommunicatieplan en de marketingcommunicatie- instrumenten.
  • Online communicatie: online communicatie en sociale communicatie komen tijdens deze module aan bod.

Praktische module

Tijdens dit onderdeel gaan we een marketingcommunicatieplan schrijven voor je eigen organisatie. Gedurende de opleiding zal jouw professionele trainer je individueel begeleiden bij het schrijven van het marketingcommunicatieplan. Hiervoor zal bij iedere bijeenkomst tijd worden uitgetrokken.

Studiebelasting

Circa 6 klokuren per lesweek.

Certificaat

Na het volgen van  de theoretische lessen en het afronden van het plan wat inzetbaar is voor je organisatie verzorgen wij een certificaat.

Meer informatie?

Meer informatie over de opleiding marketing en communicatie specialist? Neem contact met ons op via telefoonnummer 040-2485582 of per mail via info@delaatkenniscentrum.nl.