Home > Opleidingen > Communicatie > Opleiding Corporate communicatie specialist

Opleiding Corporate communicatie specialist


Wat biedt de opleiding corporate communicatie specialist?

Wil jij je als communicatiespecialist verder ontwikkelen op het gebied van interne- en externe communicatie binnen een organisatie? Volg dan de opleiding corporate communicatie specialist!

Als een corporate communicatie specialist is het belangrijk om vaardigheden te beheersen die nodig zijn om communicatiestrategieën voor bedrijven te ontwikkelen, implementeren en analyseren. De opleiding corporate communicatie specialist omvat een theoretisch onderdeel waarin de stappen behandeld worden van een corporate communicatieplan. Daarnaast maak je zelf een corporate communicatieplan voor je eigen organisatie, die je tevens direct kunt uitvoeren.

Na de opleiding corporate communicatie specialist ben je in staat om te adviseren welke communicatie-inspanningen passend zijn voor je organisatie om de corporate identity zo goed mogelijk te presenteren aan je klanten. Ook zelfstandig ondernemers kunnen na het volgen van deze opleiding aan de slag met hun eigen communicatiestrategie.

Ben jij dé geschikte kandidaat voor de opleiding Corporate communicatie specialist?

De opleiding is bedoeld voor medewerkers die als communicatiemedewerker werken of willen gaan werken of al op een communicatieafdeling actief zijn.

Hoe ziet de opleiding corporate communicatie specialist eruit?

De opleiding bestaat uit twee onderdelen:

1)       Theoretische onderdeel waarin we een verdiepingsslag maken in het corporate communicatievak;

2)       Praktisch onderdeel waarin we een reallife corporate communicatieplan gaan maken.

Theoretische module

De module bestaat uit vijf onderdelen:

  • Communicatie algemeen: corporate branding, communicatiestrategie, communicatiebeleid en communicatiemodellen komen aan bod.
  • Geïntegreerde communicatie: identiteit en imago van de organisatie, accountability van communicatie, communicatiefunctie binnen een organisatie, corporate story en het opstellen van een reclameplan worden besproken.
  • Interne- en concerncommunicatie, public relations: reputatie management en identiteitsmarketing, regievoering bij crisiscommunicatie, interne organisatie & imago en het intern communicatieplan worden behandeld.
  • Marketingcommunicatie en consumentengedrag: je leert meer over het doen van onderzoek, customer insight en het gebruik ervan in de communicatie, het marketingcommunicatieplan en de marketingcommunicatie- instrumenten.
  • Online communicatie: online communicatie en sociale communicatie komen tijdens deze module aan bod.

Praktische module

Tijdens dit onderdeel gaan we een corporate communicatieplan schrijven voor je eigen organisatie. Gedurende de opleiding zal jouw professionele trainer je individueel begeleiden bij het schrijven van het corporate communicatieplan. Hiervoor zal bij iedere bijeenkomst tijd worden uitgetrokken.

Studiebelasting

Circa 6 klokuren per lesweek.

Certificaat

Na het volgen van  de theoretische lessen en het afronden van het plan wat inzetbaar is voor je organisatie verzorgen wij ook een certificaat.

Meer informatie?

Meer informatie over de opleiding corporate communicatie specialist? Neem contact met ons op via telefoonnummer 040-2485582 of per mail via info@delaatkenniscentrum.nl.