Home > Cursussen > Communicatie > Training Efficiënt en Klantvriendelijk Telefoneren

Training Efficiënt en Klantvriendelijk Telefoneren

Levenlangleren krediet DUO


Wat biedt de Cursus Efficiënt en Klantvriendelijk Telefoneren ?

De telefoon is een veelgebruikt communicatiemedium en het visitekaartje van bedrijf of instelling. Het gebruik van de telefoon lijkt gemakkelijk. De praktijk leert helaas anders. In de cursus Efficiënt en Klantvriendelijk Telefoneren biedt de Laat Kenniscentrum een aantal situatie specifieke vaardigheden aan. Middels oefening leer je om op een juiste en efficiënte manier op dit soort situaties in te spelen.

Wij bevelen deze (maatwerk)cursus aan binnen het bedrijfsleven, indien gewenst in-company.

Welk niveau is de Cursus Efficiënt en Klantvriendelijk Telefoneren?

MBO+

Ben jij dé geschikte kandidaat voor de Cursus Efficiënt en Klantvriendelijk Telefoneren?

De opleiding is bedoeld voor telefonistes, secretaresses en kantoormedewerkers, kortom voor iedereen die voor externe contacten regelmatig gebruik maakt van de telefoon.

Welke vooropleiding moet je hebben gevolgd?

Geen specifieke vooropleiding vereist.

Hoe ziet de Cursus Efficiënt en Klantvriendelijk Telefoneren eruit?

Onderwerpen op basis waarvan theorie wordt gegeven en praktische oefeningen worden uitgevoerd, zijn:
•    vraag- en luistertechnieken
•    melden en doorverbinden
•    luisteren, doorvragen en samenvatten
•    gespreksstijlen
•    intonatieverschillen
•    effectief communiceren
•    gespreksdiscipline
•    klachtenbehandeling en omgaan met conflicten

Studiebelasting

Circa twee klokuren per lesweek.

Diploma/certificaat

Bij goed gevolg en voldoende deelname ontvang je een instituuts-certificaat ‘Efficiënt en klantvriendelijk telefoneren’.

Meer informatie?

Neem contact met ons op via telefoonnummer 040-2485582 of per mail via info@delaatkenniscentrum.nl.