NIMA digital marketing B gaat van start, je kunt nog aansluiten!

digital marketingNIMA B Digital Marketing is dé opleiding voor iedereen die meer wil weten van de invloed van de digitalisering op (strategisch) denken en functioneren binnen een organisatie.

NIMA B Digital Marketing bestaat uit twee onderdelen. Onderdeel B1 de Marketing Manager, is een schriftelijk examen bestaande uit een casus met open vragen. Onderdeel B2 Specialisatie Digital Marketing betreft het schrijven van een plan welke verdedigt dient te worden. Indien je beide onderdelen met goed gevolg afrondt, ontvang je het diploma NIMA B Digital Marketing. 

Indien je wilt starten met deze opleiding dien je minimaal over MBO 4 niveau te beschikken of propedeuse van het HBO. Je volgt de opleiding op HBO niveau.

In onderdeel B1 komen de volgende onderdelen aan bod:

  • Op inzicht en vaardigheden de kernproblematiek van een onderneming (op product- en marktniveau) vaststellen, met als input de resultaten van een externe en interne analyse van een onderneming.
  • Marketingdoelstellingen formuleren.
  • Alternatieve opties voor het marketingbeleid aangeven.
  • Uit deze alternatieven een verantwoorde keuze maken.

Tijdens onderdeel B2 schrijf je een plan over een relevant Digital Marketingonderwerp. Hierbij staat het je vrij om een plan te schrijven met betrekking tot de Digital Marketingstrategie van de organisatie, of te kiezen voor de behandeling van een specifieke probleemstelling in een deelgebied van Digital Marketing. Dit plan wordt gepresenteerd en verdedigd tijdens een mondeling examenmoment.

In november start een enthousiaste groep toekomstige digital marketeers, sluit jij hierbij aan?