De vier soorten salestrainingen die NU beschikbaar zijn

Salestrainingen zijn een van de vele trainingen die aangeboden worden. Zo zijn onder andere trainingen op gebied van management, marketing, sales, computervaardigheden en medisch specialisatie. Op zoek naar een training om je verkoop skills te verbeteren op de werkvloer? Dan ben je bij de Laat op het juiste adres.

Welke salestrainingen zijn er?

Er zijn vier verschillende salestrainingen. Dat zijn de volgende trainingen:

  • Cursus introductie in de Sales;
  • Professioneel telefoneren salestraining;
  • Training efficiënt en klantvriendelijk telefoneren;
  • Verkooptraining en onderhandelingstechnieken.

Deze salestrainingen zijn ieder net wat anders. We geven je graag meer informatie over deze cursussen/trainingen.

Cursus introductie in de Sales

Deze cursus is bovendien bedoelt om je kennis te laten maken met het Sales vak. Centraal in deze cursus staan namelijk de basis, feitelijkheden en het herkennen en interpreteren van praktijksituaties. Er vindt hierin diepgang plaats in de verkoopprocessen en technieken.

Deze cursus is op mbo 3/4 niveau en voor iedereen beschikbaar die wil kennismaken met de sales. De onderwerpen die centraal staan zijn algemene communicatie, gesprekstechnieken, basisbeginselen marketing, basiskennis organisatie en ten slotte algemene kennis over sales.

Professioneel telefoneren salestraining

De telefoon speelt de hoofdrol op gebied van communicatie met klanten. Deze training gaat dan ook over het communiceren via de telefoon. Daarnaast wordt de training gebruikt om afstemming te bereiken in de wijze van aanpak binnen het team binnendienst.

De dingen die je vooral leert in deze training zijn als volgt:

  • effectief communiceren per telefoon (en mail);
  • inspelen op de klant;
  • kansen bekijken n.a.v. de offerte;
  • het naar buiten kunnen brengen van de identiteit van het bedrijf;
  • voordelen ten opzichte van de concurrent kunnen benoemen.

Er is geen specifieke vooropleiding nodig voor een van deze salestrainingen. Het is bijvoorbeeld bedoeld voor telefonistes, secretaresses, medewerkers binnendienst en callcentermedewerkers. Ofwel communicatie door middel van de telefoon staat centraal.

Training efficiënt en klantvriendelijk telefoneren

De telefoon is een visitekaartje van een bedrijf. Bij deze training leer je daarom efficiënt en klantvriendelijk te telefoneren. Door middel van oefeningen krijg je meer ervaring in het inspelen op situaties. Deze kunnen in de praktijk plaats vinden.

Het niveau van deze training is mbo+. Verder is het bedoeld voor mensen die een beroep uitoefenen met veel klantcontact.

Deze onderwerpen komen als volgt aan bod tijdens deze salestraining:

  • vraag- en luistertechnieken;
  • melden en doorverbinden;
  • LDS (luisteren, doorvragen, samenvatten);
  • gespreksstijlen;
  • klachtenbehandeling;
  • effectief communiceren.

Je behaalt de instituutscertificaat ‘Efficiënt en klantvriendelijk telefoneren’ nadat je de cursus goed volgt en voldoende deelname toont.

Verkooptraining en onderhandelingstechnieken

Bij de salestraining ‘verkooptraining en onderhandelingstechnieken’ komen de theorie en praktijk aan de orde. Daarmee draait het vooral om het verkopen van producten. Maar ook het contact leggen met klanten, presenteren van de prijs, weerleggen van bezwaren en afsluiten van een verkoop zijn belangrijke onderdelen.

Deze opleiding is op het mbo te volgen en daarmee heb je ook geen vooropleiding nodig in de sales. De training wordt afgesloten met een toets en persoonlijke beoordeling. Bij een goed resultaat ontvangt u een instituutscertificaat.

Meer informatie over de salestrainingen?

Voor meer informatie over deze cursussen en opleiding kunt op de website terecht. Natuurlijk mag u ook altijd bellen naar 040-2485582 of een mail sturen naar info@delaatkenniscentrum.nl.